Jag fyller snart två år!!

Nu stundar snart min tvåårsdag!

Om några veckor har det nu gått två år sedan jag transplanterades! Jag har numera två födelsedagar: den dag som jag föddes, och den dag då en okänd benmärgsgivare räddade mitt liv! 

I förrgår satte jag mig ner och skrev mitt andra brev till henne. I det första, skickat för ett år sedan, försökte jag uttrycka en tacksamhet som inte går att beskriva i ord. I detta brev kommer jag att avslöja min identitet.

Det är starka och stort, stort tacksamma känslor som jag har för denna okända person. Ett år efter min transplantation fick jag ett brev ifrån henne, ett brev skrivet samma dag som hon donerade sin benmärg till mig. Jag har aldrig någonsin tidigare i mitt liv reagerat så känslomässigt översvallande som när jag mottog det brevet. Mina tårar bara rann utmed mina kinder.

I det brevet uttryckte hon en önskan; en önskan om att någon dag få träffa mig.   

Nu är det dags! Nu är jag redo! Jag skall förhoppningsvis äntligen få veta, och förhoppningsvis äntligen få träffa den person som gav mig livet åter!  

Jag hade inte levt idag, om inte hon hade funnits och velat hjälpa! Jag hoppas att hon fortfarande vill träffa mig!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill bara gratulera!! Jag själv är benmärgstransplanterad för aplastisk anemi, och jag firade blygsamma 14 år som transplanterad i våras.

2009-05-25 @ 15:14:34
Postat av: Camilla

Ett stort GRATTIS till dig tjejen, hoppas att du mår bra även idag!? ser att du inte har skrivit på ett tag i din blogg.

Kram Camilla

2009-05-26 @ 11:15:26
Postat av: annmarie

Jag ska läggas in nu v.4 i Uppsala. Jag fattar nog inte vad som väntar mig, jag tror bara att det ska gå hur bra som helst. Vi får väl se...

2009-12-30 @ 17:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0