den 23:e december 2009




Dagen före julafton låg det ett rött kuvert i vår postlåda; ett rött kuvert från Tyskland. En julhälsning från min tyska väninna Elke tänkte jag glatt, men avsändarens namn var ett annat.

Jag insåg i samma stund som jag inte kände igen avsändaren att brevet kunde vara från HENNE; min benmärgsdonator, men jag vågade inte hoppas alltför mycket. Jag och maken hade dock båda tänkt samma tanke, och försiktigt öppnade jag och läste - och det var ifrån henne; den okända tyskan. Hon heter Anne och bor bara lite drygt 80 mil härifrån. Nu vet jag vem hon är, var hon bor och jag har fått hennes e-postadress.

Jag är så oerhört glad och tacksam, och när jag satt där i bilen med brevet i handen rann några glädje- och tacksamhetstårar ner för mina kinder. Jag kan inte finna ord för min tacksamhet och glädje.

TACK Anne:-) Tack för Din medmänsklighet, Ditt mod och Din altruistiska vilja att hjälpa en för Dig helt okänd människa!



Kommentarer
Postat av: Mikael

Jag förstår verkligen vilken tacksamhet du känner, är 22 år och har antagligen sjukdomen. ska ner till lund om 2 veckor och få ATG beh och cyclosporine.. kanske behöver ny benmärg om detta ej fungerar.. vill med tacka att det finns både blodgivare och benmärgsdonatorer osv.. ni är verkligen guld värda.. hoppas du mår bättre.. jag hittade precis din blogg och ska läsa hela! ha det bra mvh mikael

2010-01-07 @ 22:08:35
Postat av: Irene Ramberg

Jag förstår precis hur du känner, en känsla utöver det vanliga. Ska även passa på att önska ett bra år framöver till dig. kram Irene

2010-01-14 @ 21:43:33
Postat av: Kristin Lindberg

Jeg er en norsk kvinne på 45 år som fikk diagnostisert alvorlig aplastisk anemi høsten 07. Har hatt 3 ATG-behandlinger, som ikke var vellykket. Utredet for transplantasjon men har ikke vevsforliket søsken som kunne være donor. Får blod ca. hver 14.dag, og har det da ganske bra. Er litt på jobb når jeg er i form til det og det føles veldig godt. Godt å være i det pulserende livet.....

Har lett etter andre med AA, men har jo ikke funnet så mange, så dette var interessant. Man føler seg jo litt alene og "spesiell".

2010-04-30 @ 22:31:12
Postat av: Anonym

Hej, Kristin.

Jag känner igen din känsla av att vara lite "ensam" i sin situation. Jag vet dock att om du är medlem på siten facebook så finns där grupper med medlemmar som har aplastisk anemi. Sök på aplastisk anemi så finner du dem. Lycka till med allt! Kram från mig.

2010-05-18 @ 22:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0