Kallelse till dagkirurgen (!)

Det är nog inte prioriterat, sa min PAL. (PAL = patientansvarig läkare) Ok, tyckte jag, då kan jag vänja mig vid tanken i lugn och ro:) Knappt en månad senare kommer det en kallelse till dagkirurgen för operation för uttagande av venport. Hmmmm, inte prioriterad...

Min port är inte använd för sitt ändamål på nästan, om inte över, tre år. Vi har bara spolat den med jämna mellanrum enligt rekommendation - kanske inte alls enligt rekommendation iofs... Så visst, den är överflödig. Att ta bort den är givetvis att ta bort det sista som fysiskt minner om vad som varit, och jag både vill och inte vill. Att ha venporten underlättade alla behandlingar enormt, och sparade på mina ådror vid alla behandlingar och transfusioner. Den är, skratta inte nu, min kompis:) Hehe.

Men som Jan-Erik sa: Vi rekommenderar att du tar ut den Susanne. Så, så kommer att ske - tror jag. Den 18:e maj 2010; 4,5 år efter att den opererades in.

Visst borde jag vara värd största glassen när den är borta, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Niklas

Hej, jag heter Niklas och min lillasyster har svår aplstisk anemi. Varken min eller min äldre systers benmärg dög och imorgon ska hon hon opperera in en venport. Jag tänkte om du kunde lägga till mig på msn så jag kan fråga lite om både sjukdomen och behandlingen. Mvh Niklas

Msn: [email protected]

2010-05-17 @ 22:06:18
Postat av: Niklas

Hej, jag heter Niklas och min lillasyster har svår aplstisk anemi. Varken min eller min äldre systers benmärg dög och imorgon ska hon hon opperera in en venport. Jag tänkte om du kunde lägga till mig på msn så jag kan fråga lite om både sjukdomen och behandlingen. Mvh Niklas

Msn: [email protected]

2010-05-17 @ 22:09:05
Postat av: Susanne

Hej, jag har lagt till dig. Har Du facebook? Där finns annars en grupp som heter svår aplastisk anemi och där är vi flera stycken som samlats som har/ har haft eller på annat sätt är berörda av aplastisk anemi.

2010-05-18 @ 21:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0