Jag ska bli mamma. J ska bli pappa:)

Ok, nu berättar vi. Vi har blivit spontant gravida. Det har hänt som ingen trodde skulle kunna ske :-)
Det kom som en fullständig chock, men en enormt välkommen sådan. Har nog iofs. inte riktigt tagit in detta ännu. Det får sakta sjunka in helt enkelt.

Något ägg överlevde trots allt cellgifterna och strålningen. Typ mot alla odds! Det skulle ju inte kunna ske. Ingen gav oss något minsta hopp, och som ni vet genomgick vi första delen av en ivf-behandling någon månad före transplantationen då man plockade ut ägg som befruktades och frös ner. Jag gick sedan in i ett för tidigt klimakterium efter transplantationen, och har inte sett skymten av något typiskt kvinnligt därefter. Det är en enormt härlig känsla att denna gång väcka så mycket positiv uppståndelse. I samband med insjuknande var det absolut tvärtom.

Vi är i v. 24. Planerat datum är 28 maj.
I måndags var vi på Östra sjukhuset för ultraljud. Vad vi vet är att allt man kan se via ultraljud ser bra ut, så nu hoppas vi allt vad vi har att allt faktiskt är som det ska och att en fullt frisk och glad liten krabat tittar ut i slutet av maj. 

Behöver jag nämna att vi är enormt lyckiga?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nej, det behöver ni nog inte informera om... Det är fullständigt självklart! Så jäääääääkla skoj att ni fått detta mirakel!!! Vi är riktigt glada för er skull! Hoppas hoppas hoppas nu bara att allt går bra! Take care min söta lilla syster och goe Jocke ;)

2012-02-08 @ 20:18:17
Postat av: elke

det behövs verkligen inte någon form av förklaring.....är så lycklig och kunde lätt åka till gbg bara för att få krama dig och ge dig massvis av tysk schokolade och nutella....hihi!



det här så underbart att det inte finns....lycka till nu och ta hand om er! ps jag vill komma ner i april och fota magen....detta är ingen fråga utan ett beslut! hihi KRAM

2012-02-08 @ 22:00:26
Postat av: Jasmine

Hej och grattis till ert fantastiska lilla mirakel! Helt otroligt! Jag är själv ung och nyligen sct. Har inte fått något som helst hopp om barn på vanlig väg från läkarna, vilket förstås är en enorm sorg. Men att läsa ditt inlägg gjorde mig så otroligt glad, någon som faktiskt har lyckats mot alla odds. Jag måste få fråga dig hur mycket strålning du fick, alltså hur många dagar? Jag fick under fyra dagar vilket tydligen är rätt så mycket. Jag frågar då jag fått göra att man inte har någon chans till behållen fertilitets med med förbehandling :( kramar!

2012-02-13 @ 01:37:13
Postat av: Susanne

Jasmine. Jag blev helkroppsbestrålad en dag vid ett tillfälle. Fick två olika cellgifter under fyra dagar. Jag hoppas så för din skull att det kommer att fungera också för dig. Det tog flera år, men det hände faktiskt! Kram!

2012-02-25 @ 19:14:00
Postat av: Jasmine

Det är verkligen fantastiskt att det kommit igång igen, några ägg måste ju ha överlevt och må ganska bra bevisligen :) Var på en fertilitetsklinik i veckan där läkaren berättade att hon sett kanske 10 unga tjejer med min förbehandling som sedan fått barn. Ibland tar det 10 år innan det kommer igång igen.. Så litet hopp finns tydligen, men jag vågar inte hoppas på något, isf får det bli en glad överraskning. Har en äggstock i frysen, men den metoden är ju under utveckling än så länge... hann inte plocka ägg innan. Så vi har en möjlig plan B iaf =) Lycka till med bebisen!! kram!

2012-03-11 @ 01:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0